Define Books In Pursuance Of مرد رویاها

Online Books مرد رویاها  Download Free
مرد رویاها Paperback | Pages: 525 pages
Rating: 4.23 | 134 Users | 32 Reviews

List Containing Books مرد رویاها

Title:مرد رویاها
Author:سیدمهدی شجاعی
Book Format:Paperback
Book Edition:Deluxe Edition
Pages:Pages: 525 pages
Published: by انتشارات نیستان
Categories:Novels

Relation To Books مرد رویاها

«مرد رویاها» متنی است که در قالب فیلمنامه یک سریال تلویزیونی 13 قسمتی با موضوع زندگی شهید مصطفی چمران در دوران زندگی پیش از شهادت وی نوشته شده است.

در این فیلمنامه، نویسنده‌ای که مشغول تحقیق برای نوشتن داستانی درباره شهید چمران است به دست‌نوشته‌های وی درباره خودش دست‌ پیدا می‌کند و این دست‌نوشته‌ها او را به سال‌های جوانی و حضور شهید چمران در آمریکا می‌برد.

قسمت نخست این اثر با آشنایی و ابراز علاقه همسر آمریکایی چمران به وی آغاز می‌شود و سپس ماجرایی را در مورد وی بیان می‌کند که نشان از این دارد که وی فرزندخوانده پدر و مادر آمریکایی او به شمار می‌رود.

فصل دوم از این اثر نیز روایتی است از تحصن شهید چمران در سازمان ملل به منظور اعتراض به جنایات رژیم شاه در زندان‌های ساواک در ایران و بازتاب‌های رسانه‌ای آن.

فصل سوم این کتاب از ادامه مبارزات و اعتراضات چمران و دوستانش در آمریکا و ماجرای حضورشان در سفارتخانه ایران در واشنگتن آغاز می‌شود و گزارش مهیجی از اقدام چمران و دوستانش برای ورود به سفارت را منتشر می‌کند.

فصل چهارم این اثر با ماجرای ازدواج چمران و ماریا (همسرش) در آمریکا آغاز می‌شود و در ادامه ماجرایی خواندنی از دستگیری برادر محمدرضاشاه در فرودگاه سوئیس به دلیل حمل مواد مخدر روایت می‌شود که واکنش‌های بین‌المللی و عکس‌العمل چمران به آن را به نمایش می‌کشد.

فصل پنجم این اثر به مذاکرات چمران با فردی موسوم به خیبرخان از دوستان سابق شاه در آمریکا و اعتراضات دانشجویان ایرانی در آمریکا به اعطای دکترای افتخاری به پهلوی دوم در آمریکا می‌پردازد. فصل ششم نیز روایتی از سفر ناکام شاه به آمریکا برای دریافت دکتری را بیان می‌کند.

فصل هفتم این داستان به ماجرای سفر چمران از آمریکا به مصر برای دریافت تجهیزات نظامی به منظور آموزش‌ چریکی نیرو می‌پردازد که در آن روایت حضور چمران در دفتر جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر نیز به چشم می‌خورد.

در فصل هشتم و نهم اما شجاعی ماجرای آشنایی شهید چمران و امام موسی صدر و حضور چمران در لبنان و ماجراهای این برهه از زندگی وی را روایت می‌کند و سه فصل پایانی این اثر نیز روایتی از درگیری‌های چمران و امام موسی صدر در منطقه نبعه و تلاش برای بازپس گیری آن از مزدوران حاضر در آن است.

Rating Containing Books مرد رویاها
Ratings: 4.23 From 134 Users | 32 Reviews

Column Containing Books مرد رویاها
این کتاب بخشی از زندگی نامه دکتر مصطفی چمران را به تصویر میکشد.که خاطرات در شهر نبعه کشور لبنان خاتمه می یابد.مرور خاطرات دانشگاه در آمریکا همسرش پروانه تظاهرات و فعالیتهای سیاسی علیه رژیم شاه فعالیت در آزمایشگاه گذراندن دوره چریکی در مصر و فعالیت فرهنگی در لبنان اتفاقات این کتاب را تشکیل میدهد.___________مطالعه شد1398.7.24 ساعت23:00

تا به حال از منظر استاد شجاعی به احوالات شهید بزرگ اقای چمران نگاه کرده اید این که او مرد تکلیف بود یک روز باید کتاب بغل بگیرد از خانواده دور شود برود ان ینگه دنیا فیزیک پلاسما بخواند ویا این که فاصله بین دو ایالت را پیاده راه بیفتد برود برای نشان دادن اعتراض و هزاران داستان دیکر در دوران مبارزه در مصر و لبنان و...برای شناخت چمران باید در زندگی مرد تکلیف شد.تمام

چمران مرد تکلیف است. جمع اضداد. شخصیتی با روحی لطیف اما حماسی. انسانی که دلت می خواهد لا به لای تمام پیچیدگی های شخصیتی اش سرک بکشی و تمام آن را از بر شوی. بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی خیلی ها تضاد شخصیتی او را با چمران مقایسه کردند. اما به عقیده من این تضاد در چمران پر رنگ تر بوده است.ساده بگویم من عاشق چمران شدم. عاشق انسان عارفی که نقاشی می کشد لطیف حرف می زند اسلحه به دوش می کشد و تمام امکانات آمریکا را رها می کند تا به تکلیفش عمل کند.خلاصه آنکه در یک جمله می توان گفت که: چمران و ما ادراک

به قطع و یقین دلیلش تمام زیبایی های چمران است که عاشقش شدم...اما این که این حس گمشده را با این کتاب دریافتم عجیب بود و دوست داشتنی:) انگار مدیون شده باشم به کتاب...

چمران مرد بزرگی که در یک کتاب نمیگنجد.توصیه میکنم در کنار این کتاب کتاب مرگ از من فرار میکند را هم بخوانید.

این کتاب پاسخی است به تمام کسانی که درباره ی شهید چمران می پرسند: چرا لبنانتا اواخر داستان تصمیم داشتم به این کتاب 4 ستاره بدهم ولی صحنه های جنگ نبعه...فوق العاده تاثربرانگیز و اصلا بیانگر مظلومیت شیعه در تاریخ است. فکر نمی کنم هیچ کس با هر عقیده ای بتواند بی تفاوت از مقابل این حقایق بگذردوقتی داستان تمام شد من هم دوست داشتم در کنار شهید چمران برای نبعه ی شهید بگریم...

تنها چیزی که میتونم بگم اینه که خیلی عالی بود...قبل تر تو وبلاگم (http://shamimemahdy.blog.ir/post/513) در موردش نوشته بودم