Specify Books Concering Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

Original Title: Ombak Rindu
ISBN: 9831240299
Edition Language: Malay URL http://www.alaf21.com.my/prodDetails.asp?idpr=47
Series: Ombak Rindu #1
Characters: Izzah, Hariz, Mila Amylia, Pak Cik Taha, Datuk Sufiah, Tan Sri Rashdan
Books Free Download Ombak Rindu (Ombak Rindu #1) Online
Ombak Rindu (Ombak Rindu #1) paperback | Pages: 563 pages
Rating: 4.12 | 1979 Users | 87 Reviews

Details Out Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

Title:Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
Author:Fauziah Ashari
Book Format:paperback
Book Edition:Anniversary Edition
Pages:Pages: 563 pages
Published:March 6th 2003 by Alaf 21 Sendirian Berhad (276419-A)
Categories:Novels

Ilustration Conducive To Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)

' Rinduku umpama ombak yang tak berhenti..
Kasihmu bagai pantai yang setia menanti... '

Sinopsis : Ombak Rindu
Izzah adalah seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, pak saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pak saudaranya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz. Dapatkah Izzah menerima Mila Amylia sebagai madunya? Bahagiakah rumah tangga yang dibina di atas kehadiran orang lain? Bagaimanakah tindakan Datuk Sufiah setelah mengetahui cerita sebenarnya?

Rating Out Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
Ratings: 4.12 From 1979 Users | 87 Reviews

Weigh Up Out Of Books Ombak Rindu (Ombak Rindu #1)
Memulakan tahun 2012 dengan bacaan ringan ini...mengambil keputusan membaca novel ini kerana mendapati filem yang ditayangkan agak longgar dari segi jalan cerita. Ternyata filem dan novel jauh berbeza memandangkan filem mempunyai kekangan waktu dan novel ini pula agak tebal. Banyak babak romantis dalam novel ini...hmm tak sesuai untuk diwayangkan:-)

Buku ni ajar kita cinta harus datang dari dua pihak dan saling mempercayai. Tapi cerita cliche. Boleh predict apa akan jadi.

Bila tgk wayang....rasa geram , sebab tak sama ngan buku....huhuhuhuhuhu

baik lagi baca novel daripada tingu drama

So beutifull

Kalau dulu; zaman ketika saya masih lagi anak-anak; saat buku ini saya ladeni; saya tak akan pernah teragak-agak untuk memberikan 5 bintang ke atas buku ini.Tapi sekarang; pada usia dan kematangan seperti sekarang; saya sudah mulai menilai satu perkara dari satu nilai yang lain. Pandangan saya sudah mulai berlainan.Saya mencari kesan pada sesuatu penulisan itu.Dalam ombak rindu ini; ada kesannya tersendiri. Saya dulu pernah tersenyum membaca kisah ini. Dan saya akui; penulis novel masa kini

Buku ni ajar kita cinta harus datang dari dua pihak dan saling mempercayai. Tapi cerita cliche. Boleh predict apa akan jadi.